måndag 23 januari 2012

otrevliga människor som stressar

Det jag inte förstår är att alla vill flytta hit, till huvudstaden. Jag börjar tror att dom längtar hit. Men dom misstar sig helt. Visst. Stockholm har en super och underbart skärgården. Den är fantastiskt. precis som tursterna säger. Men sen blandar man sig med folk havet. Ingen ser på en och säger hej. Ingen hjälper en om någon har ramlat och gjort illa sig. Nä folk har så brottom till sitt för att nå sitt mål. Ingen bryr sig om sin med människa. Det är en helt annan sak om du åker till andra städer i vårt avlånga land. Där är alla trevliga. Ler, hälsar och man känner sig verkligen välkommen. Det känns så overkligt när man är ute och far i sverige att det verkligen är så. Jag minns när jag var på Gotland och att människor där hälsade på en. Folk jag inte ens kände. Och det var flera gånger om. Det var som en helt ny upplevelse. Stressen vart som bort blåst. Men sen kom man tillbaka till stockholm. Till stressen. Till alla otrevliga människor. Usch. Jag vill verkligen bort från stan. Och det är så fort som möjligt. Men om man hade pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar