torsdag 18 oktober 2012

Men snälla polisen.

Man kan börja undra hur pappers polisen tänker. Vad jag menar. Här om dagen läste jag i metro om en jägare som jagade älg. Hans hund vart attackerad av en varg. Jägaren sköt först ett varningskott i luften, men vargen brydde sig inte så jägaren var tvungen att skjuta vargen. Vad blev resultatet av det. Pappers poliserna gned sina händer och gjorde en anmälan: Och varför ? För att kunna sitta bakom sitt skrivbord ännu mer, för att låta brottsliga härga ännu friare. Jag vill avsluta. Det verkliga brottsligen var vargen som attackerade hunden. Men vem brydde sig om hunden. Jo jägaren. Men det vart jägaren som vart anmäld. En jägarhund kan kosta upp emot en kostnad till 100 000kr. Poängen är om man nu
(jämför med människor skulle det bli överfall) varg överfall oskyldig hund. Polis försvarar varg. Polis blir medbrottslig till varg. Jippi vilken värld vi lever i.

2 kommentarer:

  1. Gratis reklam här

    http://www.stockholm.se/larvux

    Mvh the biggest fan

    SvaraRadera
  2. Förresten bra skrivet!!
    Jag skulle bli galen om det var min hund som hade bivit attakerad av en varg och skjuta för att försvara min hund!
    Som du skrev polisen är väl på vargens sida det är fan skumt att dom kan göra en anmälan när ägaren till sin jakthund vill försvara sin jakt kompis!

    SvaraRadera