fredag 20 februari 2015

Lärling eller praktik= slav

Man kan börja undra vad skillnaden på lärlingsutbildning och praktik är ibland. För är det uppenbart. Lärlingsutbildnings plats är man ute och lär sig yrket.  Få lära sig så mycket som möjligt. Om man vill byta avdelning te.x ska man väl få göra det. Utbildningens syfte så att man klarar och lär sig så mycket som möjligt. När man kommer till en annan butik.
Praktik är däremot för att testa yrket. Som skol ungdomar osv.
Jag har blivit behandlad som en praktikant och inte som en lärling.
Och jag som hade så stora förhoppningar på att lära mig mer än att skriva ut skyltar som jag redan kan. Jag vill så mycket mer. Ta ett steg i taget och hela tiden öka på svårehets graden, men när folk säger och att jag går för sakta fast jag inte gör det. Det är dom som går snabbt. Och jag går väl lite långsammare men det är pga mitt handikapp. Och dom går på mig hela tiden om det får mig gör ont. Min förra chef på willys var visserligen ett pucko. Men han klagade ialla fall inte på hur fort man gick. Och faktiskt så går jag fortare än många i dom som sitter i kassan t.ex

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar